Contact met
|
Als er een match (tussen muzikanten en tuineigenaren) gemaakt is, krijg je de contactgegevens van de tuineigenaren via de organisatie. Je kunt contact opnemen en -indien gewenst- een afspraak maken om vooraf eens te komen kijken. Je kunt dan bijvoorbeeld: - bepalen waar in de tuin je gaat optreden; - bespreken hoe laat je komt opbouwen; - bespreken of je bijzonderheden nodig hebt (bijv. elektra (geaard), ondergrond); - informeren of er een alternatief aanwezig is bij regen (bijv. een tent of overkapping) - bespreken waar je kunt parkeren en/of kunt in- en uitladen; - (indien van toepassing) bespreken of er een limiet is qua geluidsniveau; Voor de tuineigenaren is het evenement vaak net zo'n feestje als voor de muzikant, dus de kennismaking is vaak hartelijk en wordt gewaardeerd! |
Promotie |
Eigen pagina op website Muziek in de Tuin Dalfsen Wij, als organisatie, helpen jullie natuurlijk met de promotie. Op deze website staat een foto en informatie over je/jullie muziekact. Deze pagina is via "MUZIKANTEN" of "TUINEN" te bereiken. Klik op MUZIKANTEN of op de TUIN waar je gaat spelen. Als jullie een YouTube-filmpje hebben, plaatsen wij deze hier ook. Daarnaast sta je ook op de overzichtspagina "MUZIKANTEN" met biografie, genre en locatie. Sociale Media Muziek in de Tuin Dalfsen Daarnaast liften jullie natuurlijk mee op de sociale media o.a. Facebook van de organisatie. Hierop wordt het programma kenbaar gemaakt en (vooraf en/of achteraf) beeldmateriaal gedeeld. Vergeet niet de organisatie te liken en het evenement te delen! Aanleveren promotiemateriaal Je kunt je promotiemateriaal mailen aan [email protected]. Denk hierbij aan foto's, bio en (link naar) filmpje. Eigen promotie artiest Naast het meeliften op de PR van de organisatie hopen we natuurlijk dat jullie ook eigen promotie maken voor jullie zelf en het evenement als geheel. Gebruik je Social Media? Promoot je optreden en het evenement! Heb je als artiest een agenda? Zet het evenement er op! Ten slotte kun je natuurlijk ook uit eigen kring mensen uitnodigen voor het evenement. Maak kenbaar dat het gratis toegankelijk is en dat men drie verschillende acts kan komen kijken! Succes met de promotie! |
Evenement
|
Speeltijden Je hebt de speeltijden van het evenement ontvangen. In 2024 is dat: 13:30 uur - 14:15 uur -> 1e set 14:15 uur - 15:00 uur -> pauze 15:00 uur - 15:45 uur -> 2e set 15:45 uur - 16:30 uur -> pauze 16:30 uur - 17:15 uur -> 3e set 17:15 uur -> einde / afbouwen / nazit Opbouwen en afbouwen Als act weet je zelf natuurlijk het beste hoeveel opbouw- en afbouw tijd je nodig hebt. We raden je wel aan om ruim van te voren te beginnen met opbouwen. Stem dit ook af met de tuineigenaren. De plek waar je speelt is geen professioneel podium, dus wellicht moet er last-minute ergens nog stroom vandaan gehaald worden en is de ondergrond toch wat minder vlak dan je had gedacht. Om ontspannen aan je eerste optreden te beginnen is het dus handig ruim op tijd te zijn! Met het afbouwen is natuurlijk de druk van de ketel, maar sluit wel even met de tuineigenaren kort hoe zij in de tijd zitten. De Doos: stimuleer mensen te doneren In elke tuin komt tijdens het evenement een doos met logo van de stichting te staan, waar bezoekers een vrijwillige bijdrage kunnen achterlaten. De bezoeker kan d.m.v. cash een gift geven, maar kan ook door een QR code te scannen een gift aan jullie schenken. Deze vrijwillige bijdrage gaat -na aftrek van onkosten van de tuineigenaar- naar jullie, de muzikanten. Tijdens je optreden of aan het einde van je set kun je mensen op de doos wijzen. De ervaring leert dat als je dit duidelijk en goed kenbaar maakt, mensen sneller geven. Probeer bijvoorbeeld ook te benoemen dat het geld bedoeld is om als muzikant een goede onkostenvergoeding te krijgen en dat een donatie zeker gewaardeerd wordt! |
Onkosten
|
Onkostenvergoeding Zoals hiervoor al genoemd krijgen muzikanten een onkostenvergoeding. Deze onkostenvergoeding is afhankelijk van de bijdragen die we ontvangen van onze subsidie-verstrekkers en de vrijwillige bijdragen tijdens de optredens. Wij streven er naar om alle muziekacts een mooie onkostenvergoeding uit te betalen! Maar hoeveel dat zal zijn, is dus afhankelijk van bovengenoemde. In 2024 ontvangt elke muziekact al een vast startbedrag. Dit hebben we kunnen verkrijgen door bijdragen van subsidieverstrekkers. Hiernaast mogen jullie -na aftrek van mogelijke kosten van de tuineigenaar- de cash-opbrengsten van de vrije giften houden. De vrije giften die via de QR-codes binnen komen tellen we bij elkaar op en delen dit bedrag door 25 (acts). Dit wordt binnen twee weken na het evenement aan jullie overgemaakt op het door jullie verstrekte IBAN nummer, samen met het startbedrag. Uitbetaling We streven er naar de onkostenvergoeding zo snel mogelijk na het evenement uit te betalen. Op zijn laatst zal dit -indien rekeningnummer en tenaamstelling door jullie op tijd zijn aangeleverd- twee weken na het evenement zijn. Reiskosten en andere onkosten declareren Naast de onkostenvergoeding die wij uitbetalen (zoals hierboven beschreven) kan je verder geen andere reiskosten of onkosten declareren. Maar zoals hierboven al genoemd: Wij hopen, verwachten én streven er naar, dat de onkostenvergoeding die wij uitbetalen de door jullie gemaakte (reis)kosten ruim compenseren. Voorbeeldberekening (fictief) De muzikant Jan Doedel treedt op het evenement op. Het startbedrag (door subsidies) is € 160. Bij de vrije giften wordt in totaal € 65,30 in cash opgehaald. Daarnaast is er totaal nog € 350,= via de QR code binnengekomen. De tuineigenaar heeft € 20 kosten gemaakt. Jan Doedel krijgt: € 65,30 (vrije gift cash) - € 20 (kosten tuin) = € 45,30 cash. Daarnaast krijgt hij binnen 2 weken € 160 (startbedrag) en € 14 (totaal inkomsten QR € 350,= : 25 acts) = € 174,- op zijn rekening. In totaal heeft hij dus € 219,30 onkostenvergoeding gekregen. |
Diversen |
-> Mocht het onverhoopt écht slecht weer worden, dan kan het zijn dat het evenement geannuleerd wordt. Je moet dan denken aan (veel) regen, storm en/of onweer. Wij streven er naar om dit op zijn laatst 48 uur voor het evenement mede te delen. Je kan ons helpen door in de dagen vóór het evenement regelmatig een zonnedansje te doen :) -> Tuineigenaren wordt gevraagd of er een alternatief is als het (licht) regent, bijvoorbeeld in een tent, onder een overkapping of in een schuur. Dit kan echter niet altijd beloofd worden. Informeer dit vooraf bij de tuineigenaren. -> Voor elk event organiseren we een bijeenkomst voor muzikanten, tuineigenaren en de organisatie om de totale organisatie met elkaar te vervolmaken. Jullie ontvangen op tijd hiervoor een uitnodiging. -> Voor alle vragen kun je ook altijd mailen met [email protected]. |
Downloads |
Hieronder vind je verschillende downloads voor promotiemateriaal voor eigen gebruik en andere handige zaken. |
Logo |
![]()
Logo "Muziek in de Tuinen gemeente Dalfsen"
|
Flyer |
![]()
Flyer "Muziek in de Tuinen gemeente Dalfsen"
incl. programma (pdf) 2024 |
Aanmelden voor muzikanten |
Enthousiast geworden en jouw act aanmelden voor de volgende editie? |